fredag 28 mars 2014

Tillbaka till min barndoms vintrar



Gräftåvallen - Here we come!

Tog ledigt halva dagen idag. Kilade hem och packade in Mille och min goa mamma i bilen för en tripp upp till Bydalsfjällen. En plats som alltid kommer ha en mycket speciell plats i mitt hjärta. 

Här har jag upplevt mycket! Förutom den obligatoriska skidåkningen så var det här jag träffade min första stora seriösa kärlek. Här som jag träffade min bästaste bästavän Linda, som fortfarande finns i mitt liv och som jag aldrig vill vara utan. Här som jag för första gången drack så mycket så jag blev dålig, fniss. Bästa pappa tog hand om dottern på den pyttelilla husvagnstoan. :)

När jag sedan träffade L så introducerades även han i detta vinterparadis. Han behövde inte övertalas utan detta blev även ett av hans favoritställen. 
Vi fortsatte sätta minnesstämplar - förlovning, och om vi inte är helt fel ute även tillverkning av vår förstfödda. 

Barnen har även de blivit hitsläpade, med både mig och med mormor & J. Fått stå på pyttesmå skidor för första gången i lilla barnbacken. Och senare kastade de sig ut i de lite brantare backarna och skogsbanorna. 

Backar och banor som jag nu tänkte ta med mig Mille i. :)




Nu ska här njutas och bunkras en hel massa energi...




Lugnt och skönt...

Men när jag är tillsammans med min älskade mor så kan verkligen allt hända, haha!




Preciiiis lika galna är vi! Så nu kan allt hända. Och det gör det oftast också. =P

Önskar er alla en fantastisk helg!
Puss puss - Jeanette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!