söndag 23 juli 2017

Att ta vid där jag slutade senast



Kärleken


Sist jag skrev ett blogginlägg var den 22 juli 2014, ganska precis tre år sedan alltså.
Då hintade jag om att jag funnit någon som vunnit mitt hjärta och att jag var väldigt kär.
Den kärleken visade sig vara besvarad, och fram till idag har vi hunnit med en hel del tillsammans min kärlek och jag.



Det fanns bara ett litet väg-gupp på vår väg och det var att det var ca 40 mil mellan oss. Men kärleken var stark och ett litet gupp var inget som kunde stoppa oss. 

Dubai








Ett bra sätt att ta reda på hur man funkar tillsammans som par är att resa, så det gjorde vi.
Vår första resa gick till Förenade Arabemiraten.

Vi började resan på östkusten och badorten Fujairah, för att några dagar senare fortsätta in till staden Dubai.


En häftig upplevelse var att tillsammans med sin kärlek åka de 124 våningarna upp i den högsta byggnaden i världen - Burj Khalifa

Jag är rätt höjdrädd och kunde från början inte njuta av utsikten, men i en lugnande famn så gick det tillslut bra det med. :)


Den långa flytten...



..stod inte jag för, utan T flyttade upp till mig och barnen i augusti 2015.
Vi började genast kika efter ett gemensamt boende och det slutade med att vi flyttade till ett litet vitt gulligt hus i ett område en mil utanför stan.

Jag verkligen älskar vårt hus!

Att få vakna, dra upp rullgardinen och blicka ut över Ljungans utlopp som vackert speglar den fina soluppgången är magiskt.




Även omgivningarna här är otroligt fina...



 Både på sommaren...






 ...och på vintern.

Nästa nivå 



Den 25 februari är ett magiskt datum i min kalender från om med nu.
Den dagen hade vi bokat en svit på ett av våra fina hotell uppe på det höga berget här i stan.
Ett rum med egen bastu där vi kunde SPA'a och njuta helt på tu man hand.









Till saken hör att den första gången T kom upp hit till mig så tog jag med honom hit upp på berget där vi då drack bubbel och tittade på utsikten i det här skidtornet.




Så här uppe på det höga berget, med denna otroliga utsikt över staden...




...förlovade vi oss!




Det var alltså en snabb sammanfattning fram till den 25 februari i år.

Jag hade kunnat skriva mycket mycket mer ikväll, men klockan visar nu på att jag borde ha krupit ner i sängen och kramat kudden för länge sedan.

Natti natt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!