lördag 17 mars 2018

Snö, is, sol och citroner


What a feeling!

Snö, is och sol, den kombon är magisk tycker jag.
Jag gillar ju vintern väldigt mycket, samtidigt som jag njuter som bara den när jag får lite sol på nosen också.
Nu känns det verkligen som att våren är på väg trots att all den snö som vi fått i vinter nog envist kommer stanna kvar länge länge.

Men vad gör väl det när man kan få njuta av takdropp och härliga istappar som gnistrar vackert i solen. :)



Huvudvärk

Imorse vaknade jag med huvudvärk...igen!
Troligtvis hade jag sovit alldeles för många timmar.

När jag hoppat upp ur sängen och sett vilken underbart solig dag det var så gick jag ut i köket för att se om jag kunde hitta något som jag kunde få i mig.
Inte det lättaste när huvudvärken gör en illamående som tusan liksom.

Blev så glad när jag hittade ett par citroner på ett fat i köket!




Kom på att sist när jag hade en jobbig huvudvärk så blev jag bjuden på en kopp te med citron i på den mysiga restaurangen Ågläntan här i Sundsvall.
Restaurangen med den klart trevligaste ägaren ever!! :)

Hur som helst så gick min huvudvärk över då, så varför inte testa igen tänkte jag.



Sagt och gjort så skivade jag upp lite citron och gjorde mig en kopp Chai-te.





Och vet ni! Huvudvärken försvann den här gången också!!
Jag är så otroligt lycklig!

Det kan nog inte bli bättre, för om det är något som jag har tyckt om jättemycket ända sedan jag var liten så är det faktiskt citroner.
Kanske det jag ska skylla på när jag är surtant ibland. :)

Jag kan till och med skala och äta dem precis som apelsiner, mums!

Så till slut blev den här dagen riktigt riktigt bra, med snö, is och en hel massa sol som jag utan huvudvärk nu kunde njuta av.


Ha en mysig lördagkväll!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Vad glad jag blir att just DU vill lämna ett meddelande till mig! ;) KRAM!